see the stone set in your eyes, see the thorn twist in your side, i'll wait for you.

Mäster Olofs.
28 september, dag ett.

Idag var somsagt första dagen på praon. Emellanåt var det
lite folktomt, men förövrigt var allting super. VÄLDIGT många
diskmaskiner att plocka ur bara, haha. Men det är smällar man
får ta. Det känns väldigt bra att praoa där, de utnyttjar mig inte
bara som gratis arbetskraft, vilket gör allting så genast mycket
roligare! Alla är väldigt trevliga, och där är en bra stämning. Den
ända nackdelen jag kan komma på på rak arm är väl att det blir
väldigt varmt därinne.

Jag har fått stå i kassan och ta hand om kunder, gått för att köpa
saker om någonting tar slut, hämta saker från lagret, diska och
torka bord, se att alla har det bra. Fixa "kaffebuffén", tända ljus,
torka golv och mycket annat som jag inte kommer på just nu.
De är väldigt gästvänliga emot mig, hon tjejen som "rår om mig"
frågar hela tiden om jag vill ha fika, något att äta, dricka, etc.
Humor har hon också. Och imorgon ska jag få lära mig hur kaffe-
maskinen fungerar. WOHO!

Hejhopp, Johanna.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Johanna!

Kul att höra att du har en bra prao. Du verkar verkligen få göra det mesta, prova på väldigt många olika saker. Det låter bra!

Passa på och njut av att inte ha några läxor. Vi förstår er så väl.

2009-09-30 @ 16:15:42
URL: http://helenaalenbymoritz.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0