everywhere i'm looking now, i'm surrounded by your embrace.

Hermans Vegetariska.
5 oktober, dag sex.

Idag låg jag jävligt (ursäkta min franska) illa till angående praktik osv.
Jag har nämligen en plats på Hermans Vegetariska (restaurang på fjällg.),
men då jag vill praoa någonstans där det finns en chans att man kan få
extraknäcka eller rent av få ett sommarjobb, så lever inte Hermans upp
till alla mina krav och idéal. Hursomhelst har jag nu också en plats på
Pressbyrån vid Södersjukhuset, samt Hermans. Då jag ska vara vid Prssb.
klockan 9.00 till 15.00 ca och Hermans 15.00 till 19.00, så har jag ju inget
annat val än att jag får då välja mellan dessa två. DOCK, så imorgon ska
jag faktiskt göra både och, om jag ORKAR (inte speciellt sannolikt, men
peppar, peppar, tvi). Herregud i helvete, det blir som det blir iallafall. Om
jag måste välja tar jag nog Pressbyrån, det är alltid en merit om jag får
"jobb" där!

Idag var jag iallafall på Hermans, åkte dit tillsammans med Kattis, eftersom
hon också praoar där. Påvägen så mötte vi även upp Josefine, och därefter
begav vi oss. Först när vi kom dit fick jag "arbetskläder" varpå jag gick runt
och hälsade på alla. Eftersom det ännu var ganska lungt så fick jag och Jossan
i uppdrag att sopa ur kylrummet, samt det lilla "förmaket" innan, samt moppa
där. Det var faktiskt roligt, Jossan gjorde det roligt iallafall. Sedan gick vi
omkring och gjorde just ingenting särskilt. Pysslade lite med tevatten, kaffe och
tepåsar. Sedan fick vi gå till affären för att köpa avfallspåsar, varpå vi tömde
papperskorgarna på toaletterna. Kattis och jag fick sedan skura ur kylskåpen.
Hela eftermiddagen/kvällen så gjorde vi lite småpyssel sådär som man gör på
restaurang. Ingenting sådär minnesvärd. Men maten är verkligen helt freakin'
amazing. Man skulle kunna äta precis hur mycket som helst. Skitgott, helt enkelt.

Kockarna där verkar även rätt coola allihopa, speciellt en Afrikansk kille som heter
Nahna (stavning). Han går omkring i köket och lyssanar på reagge-musik (du vet
de riktigt tunga grejerna, typ sådan som man sitter och röker på till, hahahaha.)
och sjunger med. Han är verkligen ball.

Nu måste jag gå och lägga mig, om jag ska orka med en låång arbetsdag imorgon.
Hejhopp! Johanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0